Så hjälper vi dig i förändringsarbetet
Magic Move arbetar inom fyra samverkande områden: Varumärkesutveckling, Affärskoncept, Organisation och Marknad. Här är företagets kärnvärde utgångspunkten och en styrkefaktor för genomförandet. Vi fokuserar på utvecklingsprojekt som gör skillnad och leder till konkurrensfördelar på kort eller lång sikt.
Varumärke
- Rådgivning – rekommendationer baserat på marknadsstudier, djupintervjuer, workshop mm.
- Varumärkesstrategi – en plan för att långsiktigt positionera och bygga ett särskiljande varumärke
- Plattform – de grundläggande analyserna och besluten för att fastställa och utveckla ditt varumärke
- Kommunikationskoncept – en grundidé och visualisering av hur varumärket ska uttryckas kommunikativt, där positionering, varumärkeslöfte och storytelling etc. konkretiseras
- Grafisk design – design av bärande enheter kompletterat med riktlinjer för hur ditt varumärke ska återges grafiskt
Affärskoncept
- Affärsmodell – studier och analyser som bidrar till att effektivisera verksamheten, till exempel när det gäller tillgänglighet, tjänsteutveckling, distributionskanaler, digitalisering
- Konceptualisering – genom kreativ produkt- och tjänsteutveckling och en stark kommunikationsidé skapa nya sätt att möta marknaden
- Digitalisering – skapa nya kanaler för handel och betaltjänster, och marknadsföring
Organisation
- Employer branding – bli ett attraktivare arbetsgivarvarumärke
- Brand Culture – intern utveckling för ökat engagemang med varumärket som ledstjärna, där varje medarbetare förstår sin roll och sammanhanget och levererar det rätta beteendet
Marknad
- Varumärkeskommunikation – aktiviteter för att öka kännedomen på marknaden eller i nya målgrupper
- Marknadsaktiviteter – taktiska upplägg för löpande bearbetning av selektiva målgrupper och generera prospectkvalificering; en mix av print, DR, film, sociala medier etc.
- Event – skapande av mötesplatser för relationsbyggande och prospectutveckling
- Digital kommunikation – hemsidesutveckling, upplägg för sociala medier, digital annonsering
- PR – upplägg för skapa redaktionell uppmärksamhet