Så vässar du din marknadsföring i höst!

Share
Vässa din marknadsföring

Så vässar du din marknadsföring
i höst!

Du har mycket att tjäna på att ta de långsiktigt viktiga besluten för din marknadsföring. När Ulf Lundell sa att ”en inställd spelning är en spelning det också” menade han att det skapas mycket snack och fansen känner saknad, och på så vis ökar populariteten. Tyvärr gäller det omvända inom varumärke, kommunikation och marknadsföring. En inställd strategi leder nämligen till att man blir en bland många där priset lätt blir den avgörande faktorn.
       Låt oss ta det från början. Att investera långsiktigt i ditt varumärke och representera något särskiljande för en definierad målgrupp är ett viktigt vägval. En del väljer vägen att säga allt till alla men blir inte intressanta för någon. Bättre då att bli klippt och skuren för dem som vill lyssna och som har de specifika behoven just du kan lösa. När din kommunikation utformas efter en välgrundad analys kommer du att framstå som relevant och speciell. Detta ökar effekten i din marknadsföring – oavsett om det handlar om traditionell annonsering, sociala medier eller sökmarknadsföring. En lyckad positionering ökar alltså effekten av din marknadsföring på både kort och lång sikt, och ökar möjligheterna att ta ut ett högre pris.
       Glöm inte bort att du redan har ett varumärke i någon mån, även om du inte har jobbat med det. Om du har kundrelationer finns det också associationer till dig och din produkt. Vips – ett varumärke! Det handlar bara om att styra dessa associationer i rätt riktning istället för att låta dem växa vilt som en vildvuxen trädgård. 

Kostnadsfri workshop
Vi hjälper dig att ta tempen på tre viktiga faktorer för att du ska kunna vässa din marknadsföring i höst. Låt oss träffas och diskutera – antingen fysiskt eller på Teams. Och så återkommer vi med ett förslag på hur strategiarbetet kan läggas upp. Detta får du kostnadsfritt. Vi tittar på varumärke, kommunikation och marknadsföring – hur ser det ut idag och hur kan dessa faktorer utvecklas på bästa sätt? 
1. Varumärke – Hur kan ditt varumärke utvecklas till en betydande framgångsfaktor för er utveckling? 
2. Kommunikation – Hur kan ditt varumärke översättas i särskiljande kommunikation och koncept? 
3. Marknadsföring – Hur kan vi optimera marknadsbearbetningen och uppnå bättre effekt?

Vill du veta mer eller boka ett kort infomöte? Lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av oss till dig!

Dags att vaccinera ditt varumärke?

Share

Dags att vaccinera ditt varumärke?

En hel värld väntar nu på vaccin mot covid-19 – sprutan som ska sätta stopp för fortsatta virusattacker. När det gäller varumärken råder samma förutsättningar. Och på en konkurrensutsatt marknad utsätts kunder dagligen för alternativa erbjudan – attacker mot ditt varumärke. Attacker i form av finurliga features, kringtjänster, service och leveransvillkor. Eller ett lågt pris omöjligt att motstå? Som ett resultat kan kunder du trodde var lojala plötsligt börja tveka och omvärdera ert pågående samarbete. Därför är det viktigt att bygga ett starkt varumärke som står för unika värden.

Ett varumärke fungerar som ett immunförsvar

Att bygga ett starkt varumärke är ett långsiktigt projekt. Men faktum är att redan en varumärkesdriven kommunikation lönar sig från dag ett. Genom att bättre ringa in vem kunden verkligen är och vilka behov ditt varumärke är lösningen på, kan du slå fast din positionering och börja kommunicera mer vässat och kraftfullt. Dessutom kommer du att upplevas som relevant och speciell. Och med tiden får du ett stärkt immunförsvar och lojala kunder.
Varumärkesdriven kommunikation ökar effekten i din marknadsföring – oavsett om det handlar om traditionell annonsering, sociala medier eller sökmarknadsföring. Och dina säljare får mer köpbenägna prospects att bearbeta. Som grädde på moset får du ett starkare varumärke – en effekt av den rätta medicinen. 

Välkommen in på kostnadsfritt test!

Nu kan du få testa hur det står till med immunförsvaret på ditt varumärke. Vi på Magic Move hjälper dig med en kostnadsfri diagnos! Låt oss börja med att boka ett Teamsmöte där vi ställer frågor om ditt varumärke och de utmaningar ni står inför. Sedan återkommer vi med feedback och ett åtgärdsförslag.

 

Kontakta oss!